HERCZEG ANDREA ÉS A "CSAK A MENTES" FESZTIVÁL

HERCZEG ANDREA ÉS A "CSAK A MENTES" FESZTIVÁL

Sűrűek a napjai, éppen vége egy nagyszabású fesztiválnak, de már szervezi a következőt. Online találkozónk előtt még a Budapesti Gazdasági Egyetem közösségszervező hallgatói készítenek vele interjút, reméli, tud nekik valami hasznosat mondani. Efelől nincs kétségem. Herczeg Andreával, a "Csak a mentes" márka tulajdonos-alapítójával beszélgettem.

MIKOR 2017-BEN ELINDÍTOTTAD A „MENTES” ÉLETMÓDRÓL SZÓLÓ VÁLLALKOZÁSODAT, MI VOLT A FŐ MOTIVÁCIÓD? TE IS ÉRINTETT VAGY VALAMILYEN ÉTELÉRZÉKENYSÉGBEN?

Odafigyelek az étkezésemre, nagyon fontos számomra az egészség, de nem vagyok ételérzékeny. A küldetés onnan indult, hogy sokáig a "mentes" világban dolgoztam, marketingesként. Egy biobolt munkatársaként ismerkedtem meg a területtel, és éreztem, hogy ez az, amivel igazán tudok azonosulni. Ezután már célzottan kerestem olyan munkahelyeket, ahol ezzel a témával foglalkozhatok. Termékforgalmazónál, gyártónál is dolgoztam, sokat jártunk rendezvényekre. Észrevettem, hogy akkor vagyok a legizgatottabb, amikor valamilyen nagy programra készülhetek, ezért munka mellett elvégeztem egy rendezvényszervező képzést is.

Ezután már "csak" össze kellett kötnöm a két szerelmet: a mentes élelmiszerek, és a rendezvények világát. Így született meg a "Csak a mentes" vállalkozás. Fő profilunk a glutén-, laktóz-, cukormentes, valamint vegán ételek fesztiválja, de van nyomtatott magazinunk, séfversenyünk, üzleti klubunk is.

ÚTTÖRŐK VOLTATOK-VAGYTOK EZEN A TÉREN.

A mentes étkezés korábban fitnesz rendezvényeken, egészségnapokon kapott helyet, de épp csak érintőlegesen. Nem volt kifejezetten erre specializálódott program, pedig népes tábornak lett volna igénye rá. Külföldön sincs példa hasonlóra.

Valószínűleg ezért is tudtunk hamar sikeressé válni, mert még senki nem karolta fel ezt a közönséget. Ráadásul az indulás óta bővítettük a kört, már nemcsak élelmiszerek, hanem természetes bőrápolási termékek és öko tisztítószerek is szerepelnek a fesztiválokon. Így még szélesebb körhöz el tudjuk juttatni az egészséges és fenntartható életmódot.

MIT TAPASZTALSZ, MILYEN MA A "MENTES" HELYZET MAGYARORSZÁGON?

Ha új társaságba megyünk, szinte biztosan lesz ott valaki, aki ételérzékeny, vagy saját döntése miatt étkezik valamitől mentesen. Egyre nagyobb az igény és a kínálat, én is folyamatosan kutatom az újdonságokat. Büszkeséggel tölt el, hogy a magyar gyártók olyan innovatív fejlesztéseket, termékeket alkotnak, amik világszinten megállják a helyüket.

Az összes nagy, nemzetközi cég is nyitott a mentes irányba. Ez remek, mert egyre több termék elérhető egyre több településen, de sajnos azt is jelenti, hogy felhígult a piac. Nagyon körültekintően kell vásárolni.

Azzal szoktunk viccelődni, hogy onnan lehet felismerni az ételérzékenyeket a boltban, hogy rögtön megfordítják a termékeket, és bogarásszák az összetevők listáját a címkén. Sajnos még nincs egységes szabályozás arra, hogy mit írhatnak rá a gyártók a csomagolásra, például nem minden gluténmentesként hirdetett termék 100%-ban gluténmentes. Így továbbra is marad az alapos átolvasás…

HOGYAN TUDNAK EBBEN SEGÍTENI A "CSAK A MENTES" FESZTIVÁLOK?

A rendezvényeket hosszú ellenőrzés előzi meg, oda már csak olyan termékek kerülhetnek, amik garantáltan minőségiek és tiszták. Öröm a látogatóknak, hogy végre biztonságban érezhetik magukat, és nem nézik őket ufónak. Nem ők a kisebbség, akik furcsák és mások, hanem olyan közegben vannak, ahol mindenki hozzájuk hasonló.

A közösségnek óriási ereje van, nem is gondoltuk, hogy ilyen összetartó csapat fog kialakulni. Van egy zárt csoportunk a Facebook-on, ott családias a légkör, bátran lehet kérdezni, mesélni. A rendezvényeken pedig barátságok, együttműködések születnek, mindig remek a hangulat.


Az interjút készítette: Czecz Fruzsina 
Fotók: Herczeg Andrea

Vissza

Tájékoztatók




A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Találkozzunk a Facebook-on is!